sâmbătă, 10 octombrie 2009

Mandru ca nu sunt mandru de a fi roman

Vorbeam zilele trecute cu o fata pe mess despre problemele, de orice natura, ale tarii noastre. Am amintit printre altele politica, mentalitatea si moravuri inradacinate in societatea romaneasca. Si ea avea cam aceleasi pareri ca si mine, ceea ce nu prea mi se intampla des.

In seara asta, dupa cum bine stiti unii dintre voi, nationala de fotbal a romaniei a luat 5 goluri de la Serbia , nemarcand niciunul. Ieri, nationala sub 21 de ani a romaniei a pierdut 5-1 cu Letonia. Tot azi, juniorii, nationala sub 19 ani, a pierdut cu 3-0 cu Scotia.

Cu alte cuvinte, asta ne e nivelul. Nu 4 echipe in Uefa League si 1 in Champions League, in niciun caz. Un fotbal corupt, care nu produce nimic de ceva ani incoace, in care se spala bani, coruptia este asemanator de mare cu cea din politica si care merge incet incet in lumea a 3-a a fotbalului, alaturi de hmmm, mi-e si greu sa dau exemple : irlanda de nord ? islanda ? cipru ? da, cam pe acolo.

In aceeasi interesanta discutie, mi-a venit mie ideea cum putem schimba ceva in tara asta : printr-o revolutie, desigur (ca cea din 1821, din 1848). Desigur, la vremuri noi si metode noi : hai sa aducem niste sarbi, bosniaci (eventual pe rand si sa nu stie unii de altii), sud-americani si latino-americani, si gata ! Pentru ca noi nu am fi in stare decat sa dam din gura, si de cele mai multe ori am face-o prost.
Totul din tara asta e exact asa cum meritam : fotbal, politica, hotie, coruptie, bataie de joc, lipsa de respect, totul primim pentru ca meritam.
Cum eu nu sunt catusi de putin mandru ca sunt roman, evident ca ma consider nedraptatit si ca imi voi lua talpasita, daca voi avea ocazia, peste vreo 5-6 ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu